Bumbibjörnarna!

Sitter i soffan och ser på Troja, i min mening en av de bästa filmerna som gjorts. Kom för en stund sedan hem från att ha sett en annan bra film, nämligen den sista i Milleniumtriologin. Så nu har jag sett alla tre. Mitt sällskap bestod av två tjejer, det ni =)

Dessförinnan har jag bland annat varit och införskaffat senaste modellen av Nike structure gore tex.  Har sprungit i tidigare modeller av den, och gillar den grymt bra. Dessutom har jag köpt ett par rullskidor med bindning för 1500 spänn, som hittat, var både kampanj + reavara (20%). Vet inte om de är så bra, men det gör inte så mycket, ju trögare hjul desto jobbigare att åka! Får dem dock inte förrens om några dagor då de skall monteras bindningar på först.


Mina nya löparskor

Dagens träning blev ett långpass, 2 h obanad löpning tillsammans med Magnus. Vi sprang genom mossar och kärr, på berghällar, i barrskog och öppna ängar. Och sprang även ner i bäckar där vi försvann ner till midjan. Man kan säga att det var ganska så kallt, varje gång vi gått ner oss i en blöt mosse/bäck stack det i fötter och ben. Stelheten var helt hemsk när vi kom ut på lite hårdare mark. Det var som om all spänst och elasticitet bara försvann i musklerna. Värre blev det också när vi ramlade raklånga ner på marken. Men men, det var jäkligt roligt, även om de sista 30 minutrarna bara var plågsamma och egentligen kunde ha kvittat. 

Antagligen lär det göra lite ont i benen i morgon, det är redan stelt och jävligt.

Tydligen har det varit första advent idag, har jag missat totalt. Förr hade man ju stenkoll på det, när man räknade ner inför julafton. På tal om det, så måste det planeras inför julklappsköp. Sånt är jobbigt tycker jag. Bara en massa trängsel och stress bland folk. Vill hellre sitta på en sten i skogen ellre allra helst på en fjälltoppp. Funderar som alltid på vilken fjälltopp/berg som skall besökas härnäst. Men än så länge är inget bestämt.

Hmm, har babblat länge nog i det här inlägget nu, så ska sluta.

Men just det, bumbibjörnarna? Jaa, men ni har väl inte missat att det går varje söndag morgon?! Ett jäkligt bra barnprogram! Jag skulle också vilja dricka bumbibärssaft och sedan studsa iväg! Nån som har receptet?


Tack och bock sam godnatt /JL




Kommentarer
Postat av: Lina

och det är jag som är den bästa tjejen!

2009-12-02 @ 13:14:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0