Träningspass med VM medaljör

Var igår förmiddag ute och sprang runt omkring i Rudan här i Haninge. Sprang då förbi Konstsnöslingan som nu sjunger på sista versen. Bestämde mig då att jag skulle köra ett sista pass på skidorna idag.

Väl nere i skidspåret började jag staka mig runt banan som jag gjort de tidigare gångerna jag kört där. Det dröjde dock inte särskilt länge innan jag lade ner stakningen då föret inte riktigt tillät det, dessutom var jag riktigt trött i armar och axlar sedan fredagens kvällsklättring i Älvsjö.

Efter några varv fick jag syn på en kille som teknikmässigt stack ut lite ifrån den övriga skaran åkare (bortsett från Adam Steen som jag träffade på för några veckor sedan) som jag sett nere på Rudan. Jag tyckte jag kände igen honom men var inte helt säker, lade mig hursomhelst i rygg. Tempot  och rytmen var behagligt och efter ett tag började vi snacka. Jag hade haft rätt i vem det var jag åkte med. Det var Martin Larsson; Bland annat startman i Sveriges bronslag från VM i Sapporo 07, 2005- års Vasaloppstvåa (15:e i årets lopp) och expert i  SVT:s Vinterstudio nu i vinter.

Alltid lika kul att träffa och samspråka med andra elitidottare, oftast har man en hel del gemensamt. Det visade sig tex att Martin hade sprungit Midnattsloppet. Jag erbjöd honom att springa det igen till sommaren. Får se om han nappar på det =)

Igår fick jag förresten ett rätt schysst jobberbjudande som jag tyvärr inte kunde tacka ja till då jag befinner mig i Spanien då. Jobbet var en två veckors "semester" på Algarvekusten. Eller kanske inte riktigt semester, tanken var att man skulle vara löptränare för ett gäng motionärer.  Detta skulle jag tyckt vart väldigt roligt, peppa och inspirera andra till löpning är nämligen något jag gärna gör. Men men, nu blev det inte så.

Nu laddar jag inför Mattias Final i EM, ni missar väl inte den? 16.15 smäller det!

//Jocke


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0