Happy Valentines Day :)

Kände att "Happy Valentines Day" var rätt rubrik idag.

Något annat som jag kände var helt rätt att göra var att anmäla mig till donationsregistret. Detta är något som jag länge tänkt att göra utan att det blivit av. Idag blev det av! Det passar väl bra på alla hjärtans dag, eller hur?

Att anmäla sig till donationsregistret innebär att jag donerar mina organ och vävnader efter min död, vad ska jag med dom till när jag är död? Bättre att någon som är i behov av  en transplantation får dem.

Tycker att du ska anmäla dig dit också https://app.socialstyrelsen.se/donation/anmaldon.aspx

Förövrigt så har en del kul saker hänt i veckan. Bland annat har jag tillsammans med 31 andra elitidrottare emottagit ett stipendium på 10 000 kr vardera av Sport Campus Sweden! Efteråt bjöds det på 3-rätters :)



Gå gärna in på sport campus Swedens nya hemsida http://www.sportcampussweden.se/ 

Jag har också provat att meditera på Skandinaviens yoga och meditationscenter. Detta var också en aktivitet med SCS, totalt var vi ca 20 st idrottare. Olika andningstekniker och avslappningsmetoder praktiserades, vilket jag tror är väldigt bra om man bara lär sig det ordentligt. På tisdag ska jag dit igen.

Träningsmässigt går det ganska bra, mängden är inte så stor. Däremot är kvalitén bättre på alla pass jag kör. I onsdags körde jag årets andra löpintervallpass, 5x3 min med 1 min v på band. Snittfarten/km låg på runt 2.53-2.54 min, vilket är helt ok. Jag höll igen något och blev inte särskilt trött "flåsmässigt", mestadels var det vaderna som muskulärt tog slut.

Nu ska jag ut och köra skridskointervaller i solskenet!

Ha en skön alla hjärtans dag!

Tack och bock / JL

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0