SM-Guld!

Har tydligen vunnit ett SM-guld tillsammans med 3 lagkamrater.

Detta på distansen 4x800m efter att vinnande laget fått en deltagare diskvalificerad på grund av en ganska knäpp och omodern regel. Denna regel går jag inte in på. Men den som vill läsa hela storyn om diskkvalifikationen och regeln kan göra det här: http://www.hskfriidrott.se/NewHsk/News/ShowNews.asp?NewsId=1679&NewsTypeId=1

Så kan nu konstatera att mitt antal av SM-guld nu ökar med 100 %, från 1 till 2. Men det känns bara "jaha".Loppet avgjordes i maj och guldet skulle varit så mycket mer värt om vi vunnit loppet då.

Men men, regler är ju till för att följas, även de knäppa. Men undrar om jag nu måste lämna tillbaka silvermedaljen och få en guldmedalj istället...borde vara så. Se bättre ut med guld i skåpet än silver.

Förövrigt har helgen varit bra. Pappa har varit här, jag har köpt en ny bok och börjat läsa den, skrivit min önskelista till tomten, sett ett rådjur, kollat på favoritsporterna längdskidor (där Hanna Falk tog en övertygande och glädjande seger) och skidskytte, satt upp en stjärna i fönstret som nu sprider skön stämning i lägenheten. Sedan har jag också tränat ganska hårt.

I går lördag körde jag och Magnus intervaller i form av en fallande stege 10-8-6-4 min. Total löpsträcka under passet blev ca 16-17 km. På kvällen körde jag sedan lite rodd, styrka, balans och aktiv rörlighet.

Idag söndag har pappa instruerat mig och Magnus en del skivstångsövningar såsom "komplexfemman",knäböj, marklyft, frivändningar och en parövning som kan liknas vid en liggande benpress. Vissa av övningarna har jag tidigare gjort, men aldrig kört kontinuerligt. Dessa ska nu läggas in i programmet framöver. Skall bli kul att se vad det kan ge för effekt. Efter styrkan blev det återigen ett långpass ute i skogarna runt Haninge. Och efter ett par dagar med regn så var det allt annat än torrt ute i skogen. Men men, jag klagar inte. Det är skönt när blöta och kalla grenar slickar en på låren :)

I morgon blir det vilodag och julbord med idrottscampuset. Vill önska alla en fortsatt trevlig andra advent, snart kommer tomten!

Tack och bock/JL


Kommentarer
Postat av: Adam Steen

Grattis till SM-guldet då kingen!!

2009-12-08 @ 20:19:30
URL: http://www.adamsteen.se/
Postat av: Adam Steen

Tja. Hehe exakt, förstår dig! Det går åt rätt håll i alla fall.. Okej vad kul! Hoppas jag är hemma då. Det var tal om att vi kanske ska till Åre med jobbet då. Men det vore kul annars!!

2009-12-10 @ 23:27:45
URL: http://www.adamsteen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0