Profilering?

Har kikat runt på en massa bloggar nu under kvällen (i synnerhet de mest lästa och mest aktiva), och väldigt många profilerar sig inom ett specifikt intresseområde och tipsar och visar upp allt möjligt.  

Jag tänkte att hur kan jag profilera min blogg? Vad kan jag tipsa om?
Vad tycker jag är intressant att läsa om? Vad tycker jag dom som läser här borde få läsa om?
Svaren är enkla, jag älskar att läsa om (extrema) äventyr och expeditioner runt om till avlägsna plaster på vår otroligt vackra planet, vidare tycker jag om friluftsliv i alla de former och ser mer än gärna på häftiga naturbilder.

Så i fortsättningen kommer jag styra mer fokus mot friluftsliv och visa i mitt tycke häftiga bilder på både vackra platser jag besökt och plaster jag gärna vill besöka. Ingen tycker väl egentligen att det är speciellt kul att läsa om vad jag gör i plugget tex? Eller vad jag gjort under dagen?

Så bort med en massa vardagstjafs och in med lite dagdrömmande om både mina verkliga och mina fiktiva äventyr istället!

Desssutom kommer jag att under hösten styra in bloggen lite mer mot min idrottsliga satsning än vad jag tidigare gjort, beskriva hur jag tränar, hur formen är, vad jag äter och inte äter, lägga ut träningsbilder m.m. Alltid roligare med bilder!

Slutligen kommer jag slänga in lite kunskap i det hela, med målet att sprida lite allmänbildning(inom de flesta områdena) till besökarna (även fast ni redan är så begåvade). Alla vill väl vinna när man spelar TP eller? Jag tycker att man bör lära sig något nytt varje dag:)

En liten sammanfattning om varför jag vill skriva om de ovanstående är för att jag vill inspirera människor att ge sig ut på egna äventyr, ut och röra på sig bort från TV och dator (varför sitter du här och läser? Ut och spring med dig :)

Ok, någon kanske tycker detta är lite töntigt. Men det bryr jag mig inte så mycket om. Huvudsaken är att jag tycker att det är kul att skriva om det jag lägger ut, för det har det inte varit hitills, det har mest vart en plåga (därav de ej så frekventa uppdateringarna),  "just det, jag kanske borde uppdatera bloggen". Blä!

Jaja, här kommer en lite små häftig bild på mig ifrån i höstas när jag och min kompis Magnus var i skottland. På bilden är jag nästan uppe på toppen av Storbrittaniens högsta berg Ben Nevis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0