Kanske uppdatering vore på sin plats

Nu har jag hamnat i en ej uppdaterande period igen, men till mitt försvar får jag skylla på att det har varit hektiska tider + att jag har haft problem med internet på min nya dator. Till min stora förvåning har min gamla dator kommit igång igen, så det är den  som jag skriver på nu.

Vad är det som varit så hektiskt då?
Jo, det stavas Midnattsloppet. Två veckors slit med Midnatsloppet.

I Midnattsloppet får alla en NIKE t-shirt som springer, denna t-shirtutlämning sker i Stadiumbutiker, varav jag har varit ansvarig för först Drottninggatans butik i Sthlm och sedan Fredsgatans butik i Gbg.

Till min hjälp på Drottninggatan hade jag Glenn, Jonas, Elin och Emma. Ett grymt bra team!
Glenn bodde hemma hos mig hela veckan, superkul med tanke på att vi träffas så jäkla sällan.
Arbetsdagen började kl 08 med frukost på hotell globen och slutade sedan strax efter kl 19. Lunchrast var det inte tal om, vi åt i omgångar bakom våra hyllor. Vid hemkomst kl 20 gick jag och Glenn för att träna, med andra ord full fart från morgon till kväll.

Lördagen blev än mer hektisk än övriga dagar. Start kl 09 med mål kl 00. Däremellan var det jobb,jobb,jobb. T-shirt utlämning mellan 10-18, därefter kasta sig till Zinkensdamms IP i taxi för att stå i Infotältet. Sedan möta upp elitlöparna i målet , få fram resultatlistor som underlag för Lasse Kinch på scenen så han kan utföra prisutdelningen.

Glenn sprang även loppet på den efter förutsättningarna mycket bra tiden 38.51!

På Sveriges framsida lockade det första Midnattsloppet ca 7500 anmälda, Jag, Lina och Linus flög ned för att sedan med taxi åka till hotell Panorama som vi skulle bo på under veckan. Lyx kan man inte få för mycket av =)

När det gäller t-shirtutlämningen i Gbg blev den rena semestern mot den i Sthlm. Tyvärr var det inte de bästa medarbetarna jag fått att tillgå till min butik...Men det gick ganska bra ändå. Enda problemet vi hade att brottas med var egentligen att t-shirtarna var väldigt små i storlekarna, vilket inte uppskattades av löparna. Jag förstår dem!

Efter t-shirtutlämningens stängning upprepades proceduren i Sthlm mot den skillnaden att jag gick till Heden istället för att åka taxi. Sen hann jag Lina och Linus även njuta av en dyr middag, istället för funkismat :)

Vi roade oss också i Göteborg;

Måndag kväll - Bio - Indiana Jones - Betyg 1 av 5. En Indiana Jones film innehållandes ailiens är inte bra, se den inte!

Tisdag kväll - Liseberg med Lina och Linus- Betyg 4 av 5. Liseberg har blivit dyrt, men det är så vansinnigt kul att det får kosta! Under kvällen vräkte regnet ned, vilket kanske inte var jättekul, men det medförde extremt korta köer och på vissa attraktioner inga köer alls, vilket betydde att vi fick åka en massa!

Onsdag kväll - Landskamp mellan Sverige och Frankrike - Betyg 3 av 5. Sverige spelade bra trots förlust med 2-3. Det är kul att gå på Landskamp, men ett halvtomt Ullevi en kylig augustikväll är inte helkul. Dåliga platser hade vi också.
 
Torsdag kväll - Middag med Sverker - Betyg 5 av 5. Sverker är Sverker! Grymt kul och god mat!

Fredag Kväll - Middag hemma hos David och Sara, tot 8 personer. Betyg 5 av 5. David är Kock och bjöd oss på en tre rätters middag som var suveränt god.  Dessutom drack jag mig lite lagom berusad på rödvin =) Roligaste kvällen på hela veckan. Tack David!

Lördag kväll - Jobb fram till 01.30 - Betyg 1-5 av 5. Ibland var det riktigt kul, ibland ville man bara sjunka ned genom marken. Loppet blev för övrigt en Succé!

Söndag förmiddag - Spontanbesök på Liseberg med Lina - Betyg 5 av 5. Strålande sol, Balder, uppskjutet, sagoslottet och en stor glass. Kan det bli bättre avslut på vistelsen? Ja det kan det, för jag vann en Mjukisdjurstiger i djungelspelet!

Därefter flög vi hem, jag hade fönsterplatsen (eller kanske snarare tog fönsterplatsen) Satt och tittade ut hela resan, och fick se Sandhemssjön, tyvärr skymde några moln själva sandhem =( Men Falköping fick jag se i sin fulla storlek! Tycker verkligen om att se saker från fågelperspektivet.


Kommentarer
Postat av: Lina

Lina - betyg 5+++++++++++ av 5

tack

2008-09-03 @ 18:45:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0