En spikmatta, kan det vara något?

Ja det kan man undra, har länge funderat över att köpa en spikmatta eller akupressurmatta som det heter med ett finare ord. Men jag säger spikmatta då det låter lite häfigare.

Denna matta ska tydligen vara nått helt fantastiskt, kolla in hemsidan här


"Spikmattan lindrar värk, stelhet, stress och sömnlöshet.
Utvecklad enligt 1000-åriga indiska traditioner."


På hemsidan kan man gå in på kundkommentarer i menyraden till vänster och läsa vad kunderna skriver om mattan, nedan följer ett litet urval.

"När jag lägger mig på mattan sticker det först en aning i kroppen, men efter ett par minuter känner man hur musklerna slappnar av och den stickande känslan övergår till en känsla av välbehag. Efter 20 minuter har spänningarna i kroppen släppt och du är totalt avslappnad. Jag brukar därför ligga på spikmattan en stund på kvällen innan jag går och lägger mig. Efter en stund på mattan somnar jag sedan direkt när jag går och lägger mig"

"Vill bara skriva lite hur Akupressurmattan hjälpt mig. Första gångerna tyckte jag att man kände spiken o låg en liten stund. Jag har både fibromyalgi o reumatism och den är bara så bra. Jag har mycket värk. Svårt o sova om nätterna blev nästan outhärdligt. Va alltid trött att ständigt va vaken o ha ont. Nu ligger jag på denna 1-2 ggr i veckan. Antingen får jag sätta klockan eller väcker min man mig efter 45 min. Tar väck den sen somnar jag direkt o sover hela natten. En underbar känsla att man är utsövd när man vaknar.
De pengarna den kostar är en droppe i havet mot all värk jag slipper på natten o får sova"

"Jag måste först börja med att säga Vilken fantastisk grej!!! :o) Är lyrisk över min spikmatta, även om jag från början inte begrep HUR jag skulle klara av att ligga på den mer än en minut!!! Numera sover jag på den en halvtimme varje dag och jag känner STOR förbättring i min värk och min allmänna sömn har också blivit mycket bättre. Min granne kallar mig för Fakiren :o) "

Behöver jag säga att jag beställt mattan? Jag har ofta sömnproblem, ont i ryggen, är stressad och har ständigt träningsvärk. Ska bli intressant att se om det ger något resultat.

Självklart återger jag resultaten här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0