06.00

06.00 gick jag upp idag för att dra på mig vandringskängorna och den tunga ryggsäcken, sedan gick jag 2h i rakt ut i skogen upp och ner för branta backar m.m. Anledningen till det var för att vänja in benen att gå i tuffare terräng och för att vänja in fötterna ännu mer vid kängorna. 

Jag har varit ute ett par gånger tidigare i veckan också, och nu har jag lokaliserat några ställen där jag kommer att få skavsår (har redan fått ett par). Bra att ta reda på det innan själva vandringen börjar så man vet vart man ska tejpa, plåstra och "compeeda" någonstans =)

 Fanns förresten en anledning till varför jag gick upp kl 06.00, jag försöker vänja mig att gå upp tidigare och tidigare. Nere i Pyrenéerna är tanken att jag och Magnus ska vandra så länge solen är uppe. Vi har på våra tidigare äventyr vandrat ner för kilometerlånga blockhav i kolsvart mörker efter toppbestigningar (vilket kanske inte är att rekomendera), detta är något vi nu hoppas på att undvika. Vi kommer sätta kl på 04.00 - 04.30 varje morgon för att göra oss i ordning och komma iväg tidigt. Visst det kommer var lite mörkt första timmen som vi går, men det gör inte så mycket då det är värt det när sedan solen långsamt kryper upp över bergen och värmer oss, det lät väl fint :) Sen kommer vi fortsätta att gå och gå tills solen nästan gått ner, då vi sätter upp tältet och lagar middag. Det är planen i alla fall, och som jag tidigare sagt, så blir det inte alltid som man tänkt sig...

Tack och bock

Kommentarer
Postat av: Lina

jaja så länge ni kommer hem hela är jag nöjd :P

2008-09-11 @ 09:06:31
Postat av: Jocke

Det lovar jag att vi gör :)

2008-09-11 @ 10:17:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0