Undrande blickar

Varje gång jag kör ett wet west intervall pass i simhallen möts jag av väldigt många undrande blickar som jag tolkar som "är han inte riktigt klok?" ,"vad tusan håller han på med"? Ibland frågar folk vad jag gör och varför jag gör det, men oftast låter de bli och bara stirrar med jämna mellanrum.

Barn är mycket roligare och spontanare, de tittar och sen frågar de rakt ut; kan inte du simma? eller varför springer du i vattnet för?

Ok, jag förstår folk. Det ser nog lite märkligt ut när jag flåsar, stönar, pustar och frustar samtidigt som jag i slutet av passet försöker hålla huvudet över vattnet.

Jag och Therence pratade lite om detta efter dagens pass. Han känner samma som jag.
Han berättade om vad han tror att folk tänker om honom: "Ok, han är svart och kanske tror att man simmar sådär" (var jättekul när Therence förklarade detta, jag återger inte riktigt lika bra). Folk har till och med erbjudit sig att hjälpa honom med simtekniken.

Dagens pass blev 10 x 2 min med 45 sek vila mellan varje. Därefter 10 x 30 sek utan väst med 15 sek vila mella varje.Under 30x15 intervallerna är det rent ut sagt fruktansvärt, jag hatar det! 30 sekunder känns som en evighet när man kämpar för att hålla kvar munnen över vattenytan. Efter passet älskar jag att jag genomförde alla intervallerna jag tänkt mig utan att bryta. 

När jag var klar med passet kom en trevlig man i 50 års åldern fram och frågade vad jag tränar för något, om jag hade någon skada och så vidare. De visade sig att han var en före detta elitcyklist. Så han hade ganska bra koll på vad jag gjorde i bassängen. Efteråt satt vi i bastun och tjötade lite.

Pratade med mamma för en liten stund sedan, hemma i Västergötland snöade det för fullt. Jag vill också ha snö, är grymt sugen på att åka längdskidor!

Kommentarer
Postat av: Sågen

Jocke du ska inte lita på män i duschen..

hade!

2008-11-02 @ 22:06:55
Postat av: Jocke

Haha, Ja där kniper jag igen ;) Snart dags för årets fest! Ses då

2008-11-02 @ 22:18:57
URL: http://runandroxtothetop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0