Inget Sydafrika för mig

Många svenska friidrottare åker till sydafrika i dec-jan för ett långt träningsläger.  Detta har jag varit sugen på i många år, men av olika anledningar har jag inte kommit iväg.

Jag har nu sedan en tid tillbaka gått och återigen drömt mig iväg ner till Sydafrika. Tanken var att jag skulle  åka i slutet av december och sedan vara där i ca 3 veckor, bara träna, njuta och skriva en C-uppsats om "idrottsturism" i Sydafrika. Men nu får jag tänka om, mina 15000 som jag beräknat kunna skrapa ihop räcker inte fullt ut för denna resa. Visst det kanske skulle räcka om jag skippar vissa saker där nere.  Men jag hatar att snåla när jag är iväg, ska det va så ska det va ordentligt.

Sen vill jag kunna leva lite efter hemkomsten också.  Är så trött på att ha dåligt med pengar vissa perioder. Så för att slippa hamna i den situationen så har jag tagit beslutet att inte åka till Sydafrika även denna höst.

Jag vet inte om det är den "vuxne" Jocke som tagit över nu, men ett sådant här beslut skulle jag inte tagit för ett par år sedan. Då skulle jag slängt iväg varenda krona om det fanns en liten möjlighet att få komma iväg och sedan levt väldigt fattigt ett tag efter hemkomsten.

Så vart ska jag fira nyår nu någonstans? Ja säg den som vet.
Kanske i solen, kanske någonstans där det finns snö. Får helt enkelt se vad som händer.

Har i alla fall börjat spåna lite på andra möjliga platser att åka till utomlands, ett är Kanarieöarna (Teneriffa, Fuenteventura eller Grancanaria). Visst inte riktigt lika spektakulärt som Sydafrika. Men temperaturen och klimatet lämpar sig för träning (och även sol och bad). På Teneriffa finns också Spaniens högsta berg som lockar, Teide 3718 möh...

Någon som är sugen på att följa med? :-)

Kommentarer
Postat av: Schlagermannen från Ekerö

Nu har du pengar att göra en massa annat förutom en trip till betydligt billigare breddgrader. Som att köpa ett nytt stormkök, en ny "Best of schlager", nya läckra tighta löparbyxor (som hindrar från blåsor i grenen) och en ny röd-viol färg i håret ;)Misströsta inte....

2008-10-27 @ 13:22:12
Postat av: Emma

Härlig blogg Jocke! Givetvis har jag ingenting emot länken :)

2008-10-27 @ 14:12:26
URL: http://emmavlarsson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0