Memories

Måste skriva några rader om en väldigt trevlig gårdagskväll

Huvudingredienserna för kvällen var en restaurang, god mat, god dricka samt tre grabbar från Sandhem av 1984:s årsmodell. Detta var toppat med en massa skratt om svunna tider.

Per och Fredrik, dessa grabbar har jag gått i samma klass med i många år. Vi har spelat fotboll, tennis, innebandy, åkt längdskidor, lussat, "lekt", gått på alkohol och drogfritt disco, gått på bugg och hiphopkurs, tjuvplingat på dörrar, kastat snöbollar på bilar, spelat mario kart i timtal, byggt kojjor i skogen. Ja listan kan göras hur lång som helst.

Vi delar samma bakgrund...Är ganska olika nu. Men vad gör det? Vi kan alltid falla tillbaka 10-15 år i tiden.
Dessa killar är inga träningsnördar som jag själv är, vilket är skönt. Igår kopplade jag bort allt vad träning och idrott heter för ett par timmar, vi pratade inte om det överhuvudtaget. Vi pratade Sandhem och Sandhemsfolk, skrattade, minndes och hade bara väldigt kul i stunden :-)

Idag är jag dock tillbaka i träningstänket, "när ska jag träna, när ska jag äta, vad ska jag äta, vad ska jag köra för pass?" osv. 

Sol, kyla, ömmande vader, upprorisk mage, tunga ben, 3km-2km-1km intervaller i ca 3.10 fart (på 3km) blev det idag.

Inget bra pass sammanfattningsvis...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0