Mer om Iran

I går kväll var jag och Mr Mink på Playground - butiken som ber dig att gå ut.

Anledningen till besöket var att Pathfinder Travels, Lowa och tidningen Outside bjöd in till en inspirerande kväll om skidbestigning i framförallt Iran. Dessutom pratade Mattias som föreläsaren hette om hur det är att resa i avlägsna områden som Iran är. Föreläsningsturnén kallas "Damavand Mountain Tour", och Damavand är just namnet på mitt och Minkens mål nästa höst, 5671 meter över havet.  Så nu har vi fått ytterligare lite "kött på benen" inför vår resa dit. Vi ska dock inte åka skidor nerför om någon trodde det utan bara knata upp för berget, känna lite på höjden, må lite dåligt och sen jävligt bra.


Bild från föreläsningen, berget som är en stratovulkan ser inbjudande ut :)

När föreläsningen var slut frågade Mattias om det var någon som kom ihåg hur högt berget är, några åhörarare(däribland undertecknad och Minken) räckte upp handen varpå frågan gick till en tjej som svarade 5761. I stundens allvar blev hon för nervös och blandade ihop 6:an och 7:an. Bad luck tänkte vi, Sedan fick Magnus frågan och drog till med det rätta svaret, för besväret fick han ett presentkort på 500 kr på pathfinder travels, en t-shirt, en kompass, en guidebok om toppturer i Norge och två kepsar varav den ena kepsen hamnade på mitt huvud. Thanks!

Efter föreläsningen bar det hem och sedan till gymmet för ett cirkelträningspass.
7 övn 5 varv, 20 + 20 sek med 10sek vila mellan. Det tröttade ut de flesta musklerna i kroppen.

Idag har det blivit ett träningspass, om än ett stressigt sådant då jag var tvungen att skynda mig in till stan för att hinna med bussen till Göteborg. Med "fett med dunk" skivan på högsta volym körde jag ett hårt "cykelsnabbdistanspass". 
2x10 min med 3 min stående i varje serie + 1 min stående efter sista 10 min. Normalt brukar jag köra 3x10 min men hann inte med mer, utan det fick bli effektiva 21 minuter istället. Blev jävligt trött ändå och så mycket mer kan man ju inte begära.

Tack och Bock / Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0