Ny seger...

Tävlade igår för första gångne på Gunder Hägg stadion i Gävle, distansen var än en gång 800 m.

Efter att ha kommit på villovägar (tog mig två timmar att gå till arenan) påväg till arenan var jag lagom seg i benen,.
Men jag trodde att segheten skulle släppa när jag började värma upp, men inte gjorde den det!
Fick aldrig igång benen, utan kände bara en tröghet som man som löpare inte alls vill känna när det är dags för tävling.

Då jag aldrig hört talas om någon av mina motståndare förstod jag att jag var tvungen att göra allt dragjobb själv.
Fast det var egentligen det jag ville, göra loppet på egen hand och bli ordentligt trött.
Så öppnade första 200 på strax under 26 sek och fortsatte i bra fart och passerade 400 på 54.5 sek.
Vid varvning hade jag tydligen några meter lucka till tvåan. Dit fram kändes det ok, men efter ytterligare 100 meter och sedan en tung borte lång med  motvind var jag riktigt trött. Kände då också att de andra låg i rygg.
Sista 200 kan inte gått snabbt, men jag visade ändå att jag är hyfsat stark som håller undan och vinner loppet.

Tiden blev 1.54.53, alltså sämre än i Västerås. Men jag betraktar ändå Gävleloppet som ett bättre lopp då kroppen kändes som den gjorde och att jag gjorde allt jobb själv till skillnad mot i Västerås då jag gjorde ett hänglopp på Astfors.

Forhoppningsvis känns kroppen bättre på tisdag då det vankas DN-Galan...

Efter loppet i går besökte jag Gävles bästa krog (har blivit utsedd till det 2 år irad) där min gymnasieklasskompis Emil jobbar för att prata old and new times samt äta lite. Beställde en laxrätt, och vilken lax sen! Godaste jag någonsin ätit =)
Kan inget annat än att rekommendera Brunnsgatan 63 som restaurangen heter. Gå dit om du är i Gävle!

Tack och Bock -

Apropå bock, så finns det  en massa bockar överallt i centrum av Gävle...Antar att det ska vara konst av något slag.

Kommentarer
Postat av: Linda

jadå, klart han får vara med och bestämma. Lite.. :) Han får sin ena hylla i garderoben och den översta hyllan i badrumsskåpet som jag ändå inte når;)

Hur är det med dig? Allt bra? Grattis till dina fina prestationer i löpningen förresten!

2008-07-21 @ 18:58:04
URL: http://lindisens.blogg.se/
Postat av: L

update update!

2008-07-24 @ 10:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0