Jag vet...

att det var väldigt länge sedan som jag skrev här, men nu har jag gått och köpt mig en ny dator så förhoppningsvis ska det bli ordning på uppdaterandet.

Jag ska inte tråka ut någon med vad jag gjort sedan senaste uppdateringen i april utan ska skriva lite om gårdagen istället.

Efter mycket velande bestämde jag mig efter Oskars förslag om att åka till Västerås och tävla i Gurkspelen.
Då jag i onsdags hade gjort ett litet bantest (400 ing på 57 + 200 på 27 med 30 sek vila)  kände jag att kroppen nog skulle hålla för att springa ett 800 race.

Uppvärmningen körde jag tillsammans med Oskar, och den kändes som vanligt helt kass + att jag var mer nervös än jag brukar.Tävlingsnerverna hade inte retats sen SM i Eskilstuna förra året, alltså ca 11 månader sedan.

I blåsten la jag mig på tredjeplats och passerade 200 på ca 27 sek, upp mot 400 kände jag mig ok men vid 450 kände jag tröttheten och syran komma krypande. Jag avaktar bortre lång och tar mig upp på 2:a plats innan kurvan. Genom kurvan försöker jag springa avslappnat för att sedan komma ut med fart på upploppet.
Så mycket fart blev det inte, ingen kick kommer  utan jag bara mal på framåt med långa steg för att ta hem segern på 1.54.38.

Jag får vara nöjd med tanke på mina förutsättningar inför loppet, med endast 4 (varav 2 i januari ) riktiga kvalitetslöppass detta året och med ett  banpass sedan SM förra året.

På tisdag springer jag 400 i Sollentuna GP, det kan nog bli en kul syn.

Anna, min msn är [email protected]

Tack och bock


RESULTAT

       
1Joakim Löfwing84Hammarby IF1,54,38  
2Henrik Astfors87Västerås FK1,55,21  
3Kristoffer Vilkancis89Hässelby SK1,57,19  
4Joakim Frisk90Västerås FK1,58,33  
5Patrik Pettersson90Rånäs 4H1,59,05  
6Magnus Josefsson78Gefle IF2,00,91  
7Tom Gatsinzi82Spårvägens FK2,05,88  
 Oskar Kanmert-Gustafsson84Hammarby IF  bröt


Kommentarer
Postat av: Emma

Hej!

Roligt att läsa hur du har det!

Hoppas att det släpper snart och att du kommer in i tävlingstempo lagom till SM.

Kram Emma Johannesson

2008-07-14 @ 21:50:41
URL: http://www.ullevikast.se/emma

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0