400 meter i sollentuna

Glömde att göra ett litet referat från mitt första 400 meters lopp på över 4 år.

Sprang 400 meter förra tisdagen i Sollentuna GP.
Ingen press, bara en kul grej.

Kände mig (som vanligt) väldigt seg på uppvärmningen, baklåren krånglade, hälsenan gjorde sig påmind redan vid första joggsteget osv...

Men väl ute på banan drog jag iväg på en nästan maxad 150:ing några minuter före start för att sätta igång kroppen ordentligt.

När det gäller start i startblock, så har det  tidigare aldrig varit  min starka sida. Så även denna gång!
Ställde mig i blocken utan att justera den :)
De som bevittnade starten sa efteråt att det såg ut som om jag först ställde mig upp för att sedan börja springa, vilket inte är speciellt bra...

Men iväg kom jag hur som helst. Till en början kändes det som om mina medtävlare var 40 m före mig när vi sprungit 30m, men efter ett tag fick jag upp farten och kunde långsamt ta in meter för meter. Passerade 200 på runt 25 s och gick om mina medtävlare (2st) i mitten av sista kurvan. Ut på upploppet försökte jag bibehålla steget och springa så avslappnat som möjligt. 

När det var 30 m kvar kände jag att mjölksyran började komma, men den blev inte så påtaglig. Var inte särskild trött efter målgången utan var snarare piggare efter loppet än innan:)

Kan ju nämnas att jag vann loppet på 51.45 s, bara några tiondelar från pers. Får vara nöjd med det då min fart träning har varit noll  de senaste 12 månaderna och min startteknik inte är den bästa.


Kommentarer
Postat av: Sörran

Du e grym brossan =)

2008-07-20 @ 21:10:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0