Namntävlingen avgjord!

Vill först och främst tacka för alla namnförslagen som inkommit...

Efter övervägande av alla inlämnade namn har juryn enats om att döpa Konrads kompis till...

Trummvirvel.....

GLENN!!!

Vinnare av namntävlingen blir alltså Sverker, Grattis!

Ett signerat kort med mig, Magnus, Konrad och Glenn kommer att skickas till dig under 2009.

Någon kanske undrar varför just förslaget Glenn vann,på frågan finns ett ganska enkelt svar. Under en namnlek på midsommarafton för några år sedan så skulle varje person säga sitt namn och därefter ett djur. Sedan skulle man upprepa vad alla sagt osv. Min toppengode vän Glenn var med under leken och sa helt sonika "Glenn Gris", (jag sa Järv och Magnus sa Mink). Att nu få döpa den lilla expeditionsgrisen till just Glenn känns helt självklart. Det blir också en liten hyllning till dig Glenn, nu kommer du alltid finnas med i tankarna (vilket du gör ganska mycket annars också) under alla framtida expeditioner. Se det som en ära =)


Glenn och Konrad samspråkar kvällen innan avresan upp till Härjedalen, något nervösa!

När jag nu skriver detta har jag precis kommit hem ifrån en skridskotur på lilla rudansjön,  en väldigt härlig tur kl 24 med ca 7 grader kallt och stjärnklart (bilder kommer så småningom). Kan rekomenderas! Men vetskapen om att jag skall gå upp om 5 timmar är inte en lika skön känsla.

Det är i morgon som jag och Minken drar iväg på en vintertält/bivacktur upp till Helagsfjället i Härjedalen. Under dagen har diverse inköp gjorts, som tex nya kängor och Damasker.

Sedan tidigare har nedan vackra sovsäck inhandlats

Jag visar upp sovsäcken i sin fulla längd, baksidan är röd och framsidan silver,svart och orange

Modellen heter Never Summer med en komforttemp på - 17 grader (för killar) och en Extremtemp på - 37 grader.

I julklapp fick jag ett par TSL 225 Snöskor som ser ut som följer

Mitt nya par snöskor

Samlandet av friluftsprylar blir bara större och större...

Vill passa på att önska alla ett GOTT NYTT ÅR! Jag lär nog inte ha tillgång till något Internet uppe i Fjällen för att uppdatera bloggen. Återkommer nästa år med en uppdatering och lite bilder från Nyårsfirande och snöbollskrig uppe i Härjedalsfjällen.

Tack och bock // JL


Kommentarer
Postat av: GLENN!!!

Tack okim! Vilken ära att grisen blev döpt efter mig, motiveringen var ju klockren också! Jobbigt bara att sverker kommer nli spydigt nöjd efter segern men det får vi väl ta. Vi hörs ev ikväll! Ciao!

2008-12-31 @ 09:09:07
Postat av: Emma

Perfekt namn! :-)



Hoppas det går bra för dig, följer dig via bloggen och det verkar som du har fullt upp.



Ha det gott!



Kram Emma

2009-01-01 @ 17:57:35
URL: http://www.ullevikast.se/emma
Postat av: äldsta lillsörran

Söt du va i sovsäcken brossan! :D

2009-01-02 @ 19:14:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0