Lägesrapport

Just nu är uppdateringsfrekvensen något låg på grund av en massa plugg och allmänt slappande hemma i Sandhem.

Men en lite uppdatering på läget kan jag bjuda på...

Jag har ätit godis! För första gången iår, och då menar jag riktigt godis, med en massa socker i! Det var dock inte en orgasmkänsla i munnen som uppenbarade sig när jag tog första biten, en ljus Ryforskola. Utan mer en "jaha" känsla var det inte godare än såhär...Det hindrade mig dock inte ifrån att ha inhandlat över ett kg lösgodis idag på godisfabriken i Mullsjö, nu ska det ätas, vare sig det är gott eller inte.

För den som inte känner till detta godisförbudsvad kan jag berätta att förra året åt inte min pappa något godis mellan nåyr och jul, däremot åt han mellan jul och nyår. Detta sade han att jag och min kompis Magnus inte skulle klara, vilket vi såklart skulle visa motsatsen. I reglerna fanns dock att man fick äta mörk choklad från 60 % och uppåt. Tydligen gick det bra med chips,ostbågar och popcorn också vilket jag inte förstod förrens i höstas...Till nästa år kommer reglerna göras om lite, vad som är godkänt att äta och inte äta, när man får äta osv... Kommer gå ut med alla regler innan nyår och en utmaning till folket som läser här att hänga på. Lina du är ju sugen har du ju sagt ;)

Har jag tränat något då? Jodå bland annat har jag sprungit två pass med min vapendragare Sverker och varav ett så var min allra första tränare från tiden i Sandhems IF med. Löpmängden blev ca 45 km förra veckan...
Körde även ett hårt cykelpass igår där syrran tyckte det lät som om jag skulle dö (vilket det kändes som om jag skulle också)...1x8 min + 2x5' + 5x1' + 30 sek.

I veckan blir det träning med M Claesson, Sveriges bäste 800 meterslöpare de senaste åren med flertalet Sm-GULD, Finnkampssegrar, 4:e plats på inomhus EM och 4:e plats på inomhus VM i bagaget.  Förmodligen blir det bara ett distpass för att snacka igenom saker och ting då vi inte träffats sedan vi sprang SM-finalen i sommras.

Sedan blir det backintervaller med en annan stor sportprofil, nämligen J Moberg som kan stoltsera med 9 (?) mål i en och samma innebandymatch, streaptease på fotbollsplan, vinnare i de flesta "Gunnartävlingar" som någonsin avgjorts m.m. Den mannen har många stora segrar i ryggsäcken ;)

Har jämfört mitt träningspass jag körde i onsdags förra veckan (2x2 km på 5.54 /varv) med ett liknande pass jag körde hösten 06. Då körde jag, Therence och Magnus 3x2km med 1 minuts vila. Mina tider var då 6.35,6.30,6.25...Det ska sägas att vi sprang ca 50-70 meter längre vid det tillfället. Men ändå om man plockar bort 10 sek så har jag förbättrat mig avsevärt sedan det passet! Det bådar gott inför sommaren :)

Nu är tydligen middagen klar, skönt att få den serverad!

Tack och Bock/ JL

Kommentarer
Postat av: Lina

Jocke, I'm in!

2008-12-22 @ 16:07:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0