Ett litet tips

Tänkte dela med mig av ett tips;

Spring inte ett intervallpass 1 h efter att du ätit julbord.

Detta har jag gjort 2 gånger, för lite drygt ett år sedan och i förrgår. Vid båda tillfällen har det resulterat i litervis av sura uppstötningar med smak av köttbullar och jansons, kraftigt magont och toabesök i skogen. 

Julbordet blev jag bjuden på av Sport Campus Sweden. Tillsammans med 40-50 talet andra elitidrottare avnjöts ett svenskt tradionellt julbord under en skön och avslappnad tillvaro. Detta evengemang är en årligt återkommande och uppskattad tillställning, och om jag inte missminner mig så har jag varit med alla 4 gångerna. I och med att nästan alla vid borden är idrottare av hög klass så blir det en hel del tränings- och tävlingsnack, vilket är väldigt kul och inspirerande. Det är särskilt roligt att höra hur och vad andra idrottare (än löpare) tänker kring träning och tävling. Finns en hel del att lära sig i från varandra.

Som jag skrivit högre upp i texten så sprang jag ett intervallpass efter julbordet. Säger så här; att bättre känsla i magen har jag ju haft. Men jag och Magnus lätt oss inte påverkas så lätt utan körde vårt backintervallpass i regnet ändå. Totalt tog själva backmomentet (löpning upp och jogg ner om det är någon som undrar) 25 min varav 9-10 minuter var själva intervalllöpningstiden. För att vara mitt första löpintervallpass för denna höst/vinter så är jag supernöjd med hur kroppen fungerade (trots magen). Kände mig riktigt stark och snabb i benen trots tung styrka dagen innan.

Snart ska jag bege mig bort till Campusgymmet för att köra cykelintervaller med min favoritbasketplayer Eric, det ska bli kul! Kommer köra en stege på 8 min-6-4-3-2-1-1- 30sek - 30 sek. tot 26 min får räcka.

Life is good!

Tack och Bock // JL

Kommentarer
Postat av: ida

Hoppas du hade papper i fickan :) Kom ihåg denna läxa till nästa julbord hihi!

2008-12-10 @ 20:48:11
Postat av: Jocke

Har alltid papper med mig när jag är ute och springer, ännu ett tips jag kan lämna kanske! Ta med papper på löprundan:)

2008-12-11 @ 09:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0