2x2000

Nyss inkommen från ett intervallpass, hade tänkt köra 4x 2000 meter med 1 minuts vila idag.
Blev dock bara 2x2000 med 1 ' v pga att jag fick lite ont i ryggen och fötterna. Då jag inte är riktigt van vid att springa i höga farter just nu så tog jag det säkra före det osäkra och förkortade passet.

Benen var riktigt tunga sedan helgens tuffa schema. Men höll ändå ganska bra fart.
Både första och andra varvet på den ganska kuperade och knixiga banan gick på 5.54, dvs 2.57 min/km. Vilket efter omständigheterna får anses som dugligt.


Denna träningsjackan var nytvättad inför dagens löppass, efteråt såg den ut såhär.

Av bilden att dömma så kan man se att jag har ett något bättre fjong i den högra bakåt kicken än i den vänstra (man ser det på att lerprickarna är betydligt fler på högra sidan av jackan). Vilket jag redan vet, men jag jobbar på det!

Tack och Bock/ JL

Kommentarer
Postat av: ida

men jocke, jag har ju sagt åt dig att inte hoppa i vattenpölarna :)

2008-12-18 @ 13:25:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0