En uppdatering

Ska inte komma med några bortförklaringar om varför jag inte uppdaterat bloggen på så länge, det har helt enkelt inte blivit av...

En del har hänt sedan sist jag skrev.

Bland annat:

Jag har bott i haninge i 3 år, det exakta datumet jag flyttade in var 1 mars 2005. Jag trivs fortfarande bra, mycket tack vare många vänner som bor här.

Den 7 mars bjöd jag, min syster Jonna och mina kusiner Jennice, Caroline och Ted mormor och morfar på middag hemma hos Carro. Tyvärr kunde inte Syster Lina vara med pga maginfluensa. Så det får nog göras om fler gånger så att alla kan vara med. Men det gör jag gärna.

Efter en del fixande så blev återföreningsträffen med gamla gymnasieklassen av den 8 mars. tyvärr dock bara 60 % av klassen upp, dvs 6 st. Men vi som var där hade grymt kul. Lagade mat i restaurangköket (hade glömt hur kul det är), drack en del och lekte massa lekar. Maten blev fantastisk god, som den brukade bli back in the old days. Bilder kommer att läggas upp på Facebook för den som är intresserad.

Blev dock sjuk efter den helgen vilket fick konsekvenser dels för helgen som komma skulle och dels för min och Magnus lilla tripp till Helagsfjället och sylarna. Den ställdes tyvärr in, men det gjorde inte så mycket då vi inte betalat för biljetterna. Vi sålde biljetterna på blocket för 600 kr styck, kunde säkert sålt dom för mer om vi bara varit lite kyligare och väntat lite längre för folk var som tokiga efter biljetterna.

Årets vildmarksmässa gick av stapeln 14-16 mars, jag var dock bara där den 15:e. Mamma och pappa bodde hos mig den helgen också för att också besöka mässan. Jag inhandlade diverse ting, bla hjortronsylt :) tecknade tidningsprenumerationer, deltog i de flesta tävlingar. Pratade med storumans folkhögskola om deras fjällguidningsutbildningen, den vill jag verkligen gå!
Jag fick på söndagkvällen veta att jag vunnit en tävling från mässan, man skulle gissa namnet på en bergstopp som fanns på en stor panoramaplansch i en monter. Namnet kunde så klart jag, norra sytertoppen. Tydligen var det bara jag och 12 st till som kunde det av alla dom som svarat på mässan. Priset var en heliskiing tur i södra lapplandsfjällen. För dom som inte vet vad heliskiing är så åker man helikopter upp på bergstoppar för att sedan åka orört puder nerför. ska tydligen vara ganska häftigt. Har dock inte fått någon ytterligare info om priset ännu så vet inte när det blir av...

Påsken gick snabbt och ganska obemärkt förbi, mycket tror jag på grund av att jag (fortfarande) inte äter något godis. Jag älskar påskgodis och speciellt chokladäggen. Men en trevlig middag med Glenn och Lina som gjorde en visit i Sthlm blev det på påskaftonskvällen.

Vintern kom på besök under ett par dagar i slutet av mars också, det tackade jag för genom att dra på mig längdskidorna och staka mig fram i strålande solsken. Finns knappast något bättre! så härligt.

Jag har börjat att klättra också, superkul! Jag, Magnus, Christoffer och Emelie är dom som hitills varit iväg. Ska få med fler. Ju fler desto roligare. Dessutom slog jag till och köpte klätterutrusning också, det var lika bra tyckte jag. Det tyckte dock inte min plånbok...

Då jag inte åkte till Portugal så kunde jag gå på SM - Guldsmiddagen i stadshuset förra torsdagen (3:e april).
kvällen började med att vi fick champagne sen, var det invigningstal och medaljutdelning, därefter middagsbuffé och mingel för att sedan gå en guidad tur i stadshuset. Bilder kommer också finnas på facebook.

I tisdags den 8:e så åkte klassen på exkursion till kärnkraftverket i forsmark. Vi var dock intre inne i kraftverket utan istället var vi vid avfallsanläggningen där det radioaktiva avfallsbränslet förvaras. Vi åkte ner ca 50 meter under jord (och under havsytan), det var lite spännande =)

Tror jag fått med det väsentligaste...Kanske borde nämna något om hur det går med träningen också, fortfarande trögt. Så då har jag sagt något om det.

Tack och Bock









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0