"Svarten"

"Efter elva år, hundra sorger, tusen bedrövelser, ett superettan-kval, en rättegång, en sanslös säsong och en "lätt-som-en-plätt-match" mot Trelleborg: Guldet har kommit hem till Göteborg" .

Så skrev Aftonbladets krönikör Simon bank dagen efter guldet. en bra sammanfattning tycker jag.

Min "IFK saga" började på Olympia i Helsingborg mitt under blåvitts senaste storhetsperiod, närmare bestämt 1993. Tillsammans med Glenn och fädrar såg  jag matchen HIF-IFK.  Självklart valde jag att hålla på storlaget från Göteborg med flera landslagsspelare.

Jag och Glenn som aldrig varit på något liknande sprang runt på läktaren som yra höns och tog autografer. Ett av de allra roligaste minnenan från den matchen var när vi tog Jonas Therns och Jocke Nilssons autografer och turen kom till Martin Dahlin (dom tre satt på en rad), och Glenn säger "nej din vill vi inte ha". Jag glömmer aldrig den blicken vi fick från Dahlin!
Anledingen till varför Glenn sa så var att vi bara några minuter tidigare hade tagit hans autograf  i trappan upp till läktaren. Sen när vi kom tillbaka till  våra pappor frågade dom vilka vi tagit autograf ifrån den här gången ( vi hade redan varit iväg flera gånger), vi svarade Jonas Thern och Jocke Nilsson och sen sa Glenn " och så han svarten". Med "svarten" menade Glenn alltså Martin Dahlin som han glömt av namnet på, som i sin tur är mörkhyad. Vi var vid detta tillfälle 9 år.

Bli inte sur nu Glenn, det var bara tvunget att skrivas ned för framtiden så att man inte glömmer av det : )

Matchen slutade 2-1 till Blåvitt förresten.

Förövrigt så har mitt liv inte bjudit på några roliga saker det senaste dygnen, jag pluggar konstant.
Kom till skolan kl 10.00 i förmiddags, och nu är klockan 23.00. Kul liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0