Helags väntar

Infann mig idag hos min sjukgymnast kl 08.00, fick gå upp strax innan klockan 06.00.
Länge sedan jag var uppe så tidigt, och väldigt vad mörkt det var ute då. Nu när snön är borta så känns det ännu mörkare dessutom.
Väl hos sjukgymnasten fick jag akupunktur igen, det är lite obehagligt att bli stucken med en massa nålar. Men det brukar kännas rätt bra några timmar efteråt.

Fick idag mitt värdebevis (tor Sthlm - Åre) för "nudeljobbet" jag och Magnus gjorde för ett tag sedan. Visade siga tt det var värt ca 1000 kr, bra betalning för ca 90 minuters nudelutdelning. Lite synd att man inte kunde använda beviset till att åka högre upp i landet, till de högre fjällen.
Har fortfarande kvar att besöka bland annat Sarek, där flertalet av sveriges 12 st (Norge har 300 st !) 2000 meters toppar finns. Men det får bli en annan gång, istället får vi besöka Sveriges sydligaste glaciär, och det kan ju vara roligt. Dessutom att få vara i Åre under högsäsong, lär innebära en hel del puls.

Nedan kan en bild från Sveriges sydligaste glaciär skådas på helagsfjället, jag längtar redan dit!

image8

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0