En God gärning, kontakta Polisen?

Kommer till den goda gärningen lite längre ner.

Börjar att skriva lite om Nordiska mästerskapen i terränglöpning som jag var och tittade på tidigare idag i Södertälje. Ingen Svensk individuell seger blev det, lite överraskande kan tyckas. Men istället blev det lagguld i både herr och dam klassen.
Bäste svensk på en andra plats efter Finnen Utrianen (som fick revansch från finnkampen) blev som väntat VM resenären Erik Sjöqvist. Därefter en Norrman och hela 5 svenskar. Varav  platserna 6, 7 och 8  var tre klubbkamrater till mig, det blir jäkligt svårt att vinna KM i terräng till våren. Blev väldigt imponerad och framförallt inspirerad av många löpare idag!

Riktigt kul att träffa en massa kompisar igen som man inte sett sedan i sommras i princip, och ja Oskar du finns med som en av dem det var kul att träffa, såklart!  =)

Den goda gärningen då, jo. Eller jag väntar lite till, var tidigare i dag i Idrottscampusgymmet och tränade. Brottar Christoffer och hans lillbrorsa var där också. Plötsligt hörde vi att någon var vi ytterdörren, först trodde vi att det var ytterligare en campusidrottare. Men ingen kom, så vi gick dit och fick se att någon ställt dit en lastpall, Christoffer hade sett två killar i 13-14 års ålder stå utanför och vi antog att de måste varit dom. Kul grej att göra när man är i den åldern, men man tänker inte riktigt på vad det kan få för konsekvenser.  Vi försökte få bort lastpallen på alla sätt och vis, men det gick. Vi var fast (då det är enda utvägen). I och med att det var söndagkväll så är chansen att någon skulle komma förbi det något avlägsna gymmet väldigt liten. Vi kunde alltså blivit fast där över natten om det inte vore för att jag hade tagit med mobiltelefonen (vilket jag inte brukar göra till gymmet). Ringde till räddaren i nöden Magnus som fivk komma bort och hjälpa oss.

Christoffer noterade en grej med killarna han såg, dom hade svarta addidasmössor på sig. När jag och magnus cyklade därifrån fick vi syn på tre killar och frågade varför dom ställt en lastpall framför dörren. Men dom var ju oskyldiga såklart...En av dessa killar cyklade med ett cykeldäck med framgaffel och skivbromsar i handen, något som vi tyckte var lite skumt, frågade därför vart dom fått det ifrån. Vilket dom inte hade något bra svar på. Vi sa att vi skulle polisanmäla detta, kaxiga som dom var så sa dom bara, aha gör det då.

Faan har ungar ingen respekt för äldre längre!!!!

Vi följde efter grabbarna ett litet tag för att skrämmaa dom lite till innan vi svängde av hemåt.
Men, tanken slog mig att vi måste kolla vart dom bor, vi vände och cyklade snabbt ifatt dem. När dom fick syn på oss igen fick dom en väldig fart, och dom splittrade sig. Jag tog hand om de två som cyklade iväg medan Magnus tog den som hade cykelhjulet. Dom grabbarna jag följde efter vet jag nästan vart dom bor, den killen Magnus följde efter är vi nog hundra på vart han bor.

Men den goda gärningen som jag nämnt. Jo, killen som Magnus följde efter gömde cykelhjulet bakom en container. Vi tog hjulet och cyklade tillbaka till Torvalla idrottsplats där killarna hade kommit ifrån. Ställde oss där, det dröjjde inte länge innan en liten kill på ca 12 år kom fram och frågade vart vi fått det ifrån. Vi sa som det var, tydligen var det hans kompis Linus som blivit av med hjulet. Vi gav det till Killens pappa som skulle återgälda hjulet till dess rätta ägare. Hjulet med framgaffeln och skivbromsarna var riktigt schysst och kostar säkerligen runt 5000 kronor. Var det en god gärning eller vad? =)

Jag och Magnus funderar nu på att kontakta polisen imorgon för att berätta det vi sett och vet om dessa grabbar. De behöver en liten uppläxning av farbror blå. Cykelstölder är allvarliga saker.

Tycker du att vi ska kontakta polisen? Vill ha kommentarer!

Kommentarer
Postat av: Lina

för trött för att tänka.

men jocke, jag har inte berättat om rom, för det bestämdes igår.

2007-11-04 @ 22:34:28
Postat av: Oskar

Fattades bara att jag blev omnämnd. Borde nog ha blivit det tidigare... Klart snorungarna ska polisanmälas!

2007-11-05 @ 11:30:06
Postat av: linda

Absolut. Jag avskyr små vandalister som tror de är tuffa. Fy. Bra gjort av er i.a.f!:) kul att du bloggar!

2007-11-05 @ 15:14:50
URL: http://lindisens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0