Börja om från början...

Heter en låt av dansbands kungarna Sven Ingvars (detta är inte nördigt Lina).
Det är just vad jag skall göra 2008, börja om från början alltså. Eller kanske snarare börja om på noll.
Det är det som är så bra med nyår, att man kan börja om på nytt.

Ska som redan skrivits här på bloggen sluta att äta godis, det har blivit allt för mycket av det under 2007.
Det har också blivit för mycket av det nu under julen. Jag är egentligen inte sugen på godis, men äter en massa ändå för att jag måste innan nyår.

Julen 2007 har varit kul.
Som vanligt spelade vi spel, åt godis, drack glögg och klädde grannen kvällen innan julafton.
Årets gran var väldig fin, dock står den lite snett i julgransfoten.

Själva julafton var sig lik också, en massa julmat, kalle anka kl 15.00 och julklappar på kvällen. Mormor fick i år ikläda sig tomtemasken =)
Jag blev nöjd med mina julklappar, fick bland annat nya skidpjäxor och bindningar.
Åker till Idre för en massa skidåkning nu på söndag så då får jag testa utrustningen!

Igår var jag på 25 års fest, Putte fyllde år. En väldigt passande dag att fylla år på tycker jag, de flesta gamla kompisar är hemma då. Hela dagen var väldigt trevlig, började med förfest hos Glenn innan vi åkte till Puttes fest som hölls i ett av Jönköpings högsta hus där vi hade utsikt över hela stan.
Då Putte är kock bjöds det på alldeles utsökt mat bestående av saffranspotatisgratäng och kycklingfileér inrullade i parmaskinka, dessutom fanns ett fiskalternativ (laxspett med scampi). Efterrätten var vaniljpanacotta med "säsongen bär".

Efter maten stod en massa lekar på schemat, mitt lag kom solklart sist. Vet inte om det beror på att vi var fullast =)
Grymt kul var det i alla fall!

Därefter for vi in till nattklubben Centrum, där vi gled förbi hela kön då vi stod på VIP listan.

Väl inne på klubben var det inte lika roligt, som alltid!
Kl 03 stängde stället, alla mina kompisar hade då gett sig av hemåt för länge sedan. Kvar var jag letandes efter mina tröja som jag då trodde att jag lämnat in i garderoben.
klockan 01.15 går sista bussen hem till sandhem, den hade jag missat med råge.  Frågan då var vart jag skulle sova? Jag kunde gå hem till Glenn och Lina, men var lite osäker på vägen hem till han, det skulle dessutom ta över en halvtimme att gå dit, Jag kunde även ringa david för att sova hos han, alternativt kunde jag ringt hem och bönat och bett om att bli hämtad.

Det blev inget av ovanstående, träffade på Charlotte som jag känner lite ytligt sedan några år tillbaka. Hon sa att jag kunde sova hemma hos hennes kompis. Vilket jag gjorde. Följde med fyra främlingar och Charlotte hem till nån Anton (detta är inte så likt mig skall sägas).
Givetvis var det efterfest, något som jag gärna skulle skippat. Var måttligt trött. Efterfesten tog väl slut ca 05.30. När jag fortfarande inte somnat på den obekväma soffan kl 07.00 så tog jag mina kläder och gick till Tågstationen för att vänta på mamma som slutade jobbet vid åtta, hon hämtade upp mig och vi åkte hem. kl nio var jag hemma och somnade på stört.

Dagen har förflutit utan att jag har varit utanför dörren, känner mig som ett lik.

Tröjan hade jag tydligen rusat ifrån på festen, så den är i tryggt förvar hos Putte.
Känner lite dåligt samvete över att jag igår skällde på personalen och beskyllde dom för att ha tappat bort min Tröja =) Men men...

Nu skall jag gå ut och gå!


Kommentarer
Postat av: Lina

Det är klockrent Jocke! Men jag blev rädd när du sa du var på efterfest med främlingar, gör inte om det! Inte utan mig :P Och ja du är en liten nörd men vi gillar dig ändå!

2007-12-29 @ 17:49:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0